Welkom in onze nieuwe winkel te Willebroek

FAQ (Veel gestelde vragen) & Algemene voorwaarden

VEELGESTELDE VRAGEN &
ALGEMENE VOORWAARDEN 

 

 WINKEL :

XXX. Ik heb een andere vraag, hoe neem ik contact op?

Liefst NIET via mail! Wij hebben zoveel mailtjes dat deze niet bij te houden zijn.
Bel ons gewoon eventjes aub -> 0472776962. Dit kan op weekdagen van 11u - 18u. Zijn wij niet bereikbaar? Dan kan je best een berichtje sturen via whatsapp, zelfde nummer of via onze instagram of Facebook.

 

1. Wat zijn onze openingsuren?

Onze openingsuren : 

> Donderdag 16u - 22u
> Vrijdag 11u - 18u
> Om de 2 weken zondag 13u - 17u (Check onze slider op onze home-pagina voor zondag openingen of onze sociale media)

Parkeren kan bij straat voor onze deur : Groene laan 16, 2830 Willebroek 

Let op! Check altijd even onze Social media (instagram & Facebook verhaal) voor onverwachte sluitingen of vakantiedagen.

 

2. Kan ik online bestelde items ook komen omruilen of terugbrengen in de winkel? 

Ja dit kan, wel tijdens onze openingsuren uiteraard. Check puntje 1 voor onze openingsuren of check onze sociale media. Als wij niet open zijn, kan jij je retour achter laten in onze brievenbus op eigen risico.

LET OP!! Wij maken geen cash terugbetalingen in onze winkel, dus ook als je het komt terugbrengen, dien je het retourformulier in te vullen en mee af te geven.
Wij verwerken retours & maken terugbetalingen om de 14 dagen.

Je kan natuurlijk ook zelf in onze winkel kijken voor andere items en nieuwe items hiervoor inruilen.

LET OP!! Ook als je het zelf komt terugbrengen, hoef je je te houden aan de 14dagen retourtermijn die staat ingevuld op jouw retourformulier.

 

3. Kan ik solden artikelen ruilen?

> Heb je deze besteld via onze webshop? --> Dan is het antwoord : JA
De klant heeft ALTIJD 14 dagen recht op bedenktijd en zeker omdat je deze online niet hebt kunnen passen. Dit is bij ons zo & verplicht voor alle Belgische webshops!

> Heb je het in onze winkel aangekocht? --> Dan is het antwoord : NEE
In onze winkel heb je de kans om items aan te passen alvorens je deze aankoopt.
Volgens de Belgische wet zijn wij niet verplicht om solden artikelen of artikelen in afslag terug te nemen of om te ruilen dus doen wij dit NIET.

 

4. Kan ik artikelen omruilen of terugbrengen die ik in de winkel heb aangekocht?

Artikelen die je hebt aangekocht in onze winkel, heb je kunnen passen alvorens je deze hebt aangekocht. Uiteraard kan het zijn bv. een cadeau of mama die iets voor haar dochter koopt,...

> Je kan dus je artikelen die je in de winkel hebt aangekocht wel komen omruilen voor andere artikelen, dit na 14 dagen na aankoop met vertoon van je kassaticket en alle originele kaartjes er nog aanhangen & mits deze niet in afprijzing was en in originele en niet beschadigde staat.
> Of je kan kiezen voor een tegoedbon, deze blijft 1 jaar geldig.
> Geld terug betalen voor artikelen die je in onze winkel hebt aangekocht, doen wij NIET!

 

5. Ik heb een artikel online aangekocht en gekozen voor de optie 'pick up'

Je kan artikelen via onze webshop bestellen & betalen en kiezen voor de optie 'pick up' = afhalen in de winkel.

Dit kan binnen onze openingsuren, Check dus zeker eerst even onze vakantiedagen op onze Social media. Onze normale openingsuren staan in puntje 1.

De optie afhalen is GRATIS en hier worden dus geen verzendkosten bijgerekend.

!! Let op!! Ook hier geldt de regel '14 dagen bedenktijd door de klant'. Vanaf je, je bestelling hebt geplaatst met pick up, begint deze tijd te lopen! Zie dus dat je je bestelling zeker binnen de 14 dagen komt afhalen! Anders kunnen wij deze niet meer terugnemen of omruilen.

Bestellingen die na 2 maanden niet zijn opgehaald, zullen wij verwijderen. Je hebt geen recht meer op een omruiling of een terugbetaling, noch op de artikelen. Wij zijn geen opslagplaats!

 

6. Ik heb iets in de winkel gekocht maar het is niet goed. Ik kan binnen het jaar niet meer terugkomen naar de winkel om de tegoedbon op te gebruiken. Wat nu?

Onze winkel & webshop zijn 2 aparte onderdelen met telkens hun aparte regels.
Om een geste te doen, zullen wij jouw aankoopbedrag omzetten in een online code en zodus kan je met deze code online shoppen.

Het is zo, moesten deze artikelen dan weer niet goed zijn die je online hebt besteld met jouw online tegoedcode en je zou deze retour sturen, dan kunnen wij hiervan het geld NIET terug storten!! Hoewel op onze webshop staat 'Niet goed = geld terug' (Deze regel geldt alleen als je effectief iets online hebt aangekocht in eerste instantie). Indien je in deze situatie zit en je stuurt dus iets retour wat je in eerste instantie in onze winkel had aangekocht dan geldt deze regel niet meer!! Wij zullen dan opnieuw een waardebon aanbieden (net zoals je dat in de winkel aangeboden zou krijgen), wij zullen niet tussen komen in de verzendkosten/retourkosten.

7. Ik wil een cadeaubon kopen

Dit kan, zowel online als in onze winkel. Een cadeaubon is 1 jaar geldig en kan zowel online als in onze winkel opgebruikt worden.

!! Let op ! Ons systeem van de webshop werkt als volgt : 1 unieke code, kan 1x gebruikt worden. Hierdoor zijn cadeaubonnen niet opsplitsbaar.
> BV. Een cadeaubon van 100€ en je koopt hiermee online een pulletje van 40€ dan heb je nog 60€ over. Dezelfde code kan hiervoor niet meer gebruiken omdat de code in principe al is gebruikt. Je kan best eventjes telefonisch contact opnemen met ons om dus voor het bedrag dat je nog over hebt een nieuwe code aan te maken.

!! Let op! Ons systeem van de webshop werkt als volgt : Je kan het bedrag van de cadeaubon opgebruiken in artikelen, verzendkosten zullen altijd voor rekening van de klant zelf zijn en de cadeaubon kan hiervoor niet gebruikt worden.

!! Let op! Een cadeaubon of tegoed bon kan nooit worden ingeruild voor geld of een terugbetaling. Heb je dus iets aangekocht met een cadeau- of tegoed bon dat niet goed is, dan word er opnieuw een cadeau- of tegoed bon aangeboden geldig vanaf de 1ste aankoopdatum.

 

 WEBSHOP :

XXX. Ik heb een andere vraag, hoe neem ik contact op?

Liefst NIET via mail! Wij hebben zoveel mailtjes dat deze niet bij te houden zijn.
Bel ons gewoon eventjes aub -> 0472776962. Dit kan op weekdagen van 11u - 18u. Zijn wij niet bereikbaar? Dan kan je best een berichtje sturen via whatsapp, zelfde nummer of via onze instagram of Facebook.

8. Kan ik items terugzenden? En wat zijn de voorwaarden?

  1. De klant heeft recht op 14 dagen bedenktijd. Artikels retourneren is op kosten van de klant en binnen de 14 dagen na vertrekdatum bij Fashionkey. Zijn je artikels niet terug bij ons , dan kunnen wij geen terugbetaling meer maken.
    > 1a. Een artikel kan enkel retour worden gestuurd mits deze in originele staat zijn, ongedragen zijn, geen lichaamsgeur, parfums, vlekken bevatten en steeds voorzien zijn van de originele labels.
    > 1b. Defecten of klachten moeten steeds binnen de 7 dagen gemeld worden na ontvangst.
    > 1c. Artikelen die op maat van de klant besteld zijn & beauty producten kunnen niet worden geretourneerd.
  2. Vul duidelijk je REKENINGNUMMER in op ons retourformulier! NIET INGEVULD = GEEN TERUGBETALING!!
  3. Stuur je artikels terug naar : Fashionkey | Groene laan 16 | 2830 Willebroek.
  4. Wij sturen GEEN bevestiging dat je pakketje is aangekomen bij ons, dit zou een te grote administratie zijn. Je kan zelf je eigen pakketje volgen via je track & trace code die je verkrijgt bij Bpost of bij de leverdienst waarmee je retour stuurt.
  5. Wij verwerken 2x per maand retours en maken dan ook je terugbetaling : 1x in het midden van de maand en 1x op het einde van de maand. Hou steeds je track & code bij van je retourzending tot je bedrag is teruggestort.

 

9. Ik wil mijn bestelling retour zenden maar ik vind geen retourformulier terug?

Normaal zit er steeds een retourformulier mee in je verpakking. Het kan altijd gebeuren dat wij eens eentje vergeten zijn of dat je deze mee hebt weggegooid.

Stuur ons even een mailtje hiervoor, dan sturen wij jouw alsnog het formulier even door, deze kan je thuis afdrukken & invullen.

  

10. Ik heb een artikel teruggezonden maar geen ontvangstbevestiging gekregen?

Dat klopt, Wij sturen GEEN bevestiging mailtjes. Dit zou administratief té veel werk zijn en aangezien hier dagelijks retours aankomen is dit niet haalbaar. Je krijgt bij B-post of eender welke leverdienst een 'track & trace' code. Hiermee kan je zelf je pakketje volgen omdat het bij ons goed is aangekomen. Terugbetalingen gebeuren om de 14 dagen.

 

11. Ik heb iets besteld maar geen orderbevestiging gekregen?

Dat kan al eens voorvallen. Check dan even je SPAM. Het mailtje zal waarschijnlijk daarin terecht gekomen zijn.

 

12. Ik weet niet goed welke maat ik moet bestellen

Wij proberen telkens bij elk item een beschrijving te geven van hoe dit artikel valt. Groot, klein, veel stretch, welke maat het model aanheeft,...Ben je door deze info toch niet zeker? Geen probleem, stuur ons een privé berichtje via Facebook of Instagram of bel ons gewoon op.
Wij proberen jouw graag zo goed mogelijk verder te helpen.

Onze maatjes komen overeen met : 
> XS = 34
> S = 36
> M = 38
> L = 40
> XL = 42
> TU = 1 maat en past meestal voor XS tot grote M.

 

13. Kan ik mijn pakketje volgen via een track & trace code ?

Ja dat kan. Telkens wij jouw bestelling hebben ingepakt en dus op volledig zetten, krijg jij een mailtje van Bpost waarmee je je pakketje kan volgen.

 

14. Mijn pakketje staat afgeleverd volgens de track & trace code maar ik heb niets ontvangen. Wat nu?

Er is nog nooit een pakketje echt kwijt gegaan. Check dus eerst even bij de buren. Meestal is het door de leverdienst daar afgegeven. Zo niet? Laat het ons dan zo snel mogelijk TELEFONISCH weten, hoe sneller, hoe beter!! Zo kan Bpost nog nagaan bij de postbode waar hij met het pakketje is gebleven.

!! Let op! Fashionkey is nooit verantwoordelijk voor de verzending. Vanaf het pakketje is afgegeven bij Bpost en er een track & trace code aan gekoppeld is, zullen wij nooit verantwoordelijk gesteld kunnen worden voor 'kwijt gegane' pakketjes. Wij zullen hier geen compensatie voor voorzien of geven hier geen geld voor terug. Als het pakketje op 'afgeleverd' staat, is dit in onze ogen ook afgeleverd geweest. Wij zullen hiervoor wel een klacht indienen bij Bpost en u zo goed mogelijk proberen verder te helpen.

 

15. Ik heb een presale gedaan, wat is dit juist?

Soms zetten wij online artikelen in 'presale'. Als een artikel heel snel uitverkocht was en hier nog veel vraag naar was dan durven wij dit bij te bestellen bij onze leverancier. Aangezien wij van onze leverancier ook een levertermijn krijgen, zal er bij de presale een 'te verwachte datum' vermeld worden en zullen wij dit artikel al te koop aan bieden alvorens het bij ons is aangekomen. Zo heeft iedereen eerlijk de kans om deze alsnog te kunnen bestellen.

Hou er rekening mee dat de levertermijn kan veranderen of kan uitlopen. Wij zijn ook afhankelijk van leveranciers en leverdiensten. De verwachte datum is fictief, soms komt het een week vroeger aan en soms een week later. Onze excuses moest de levertermijn uitlopen maar wij kunnen hiervoor uiteraard geen compensatie voor voorzien.

 

16. Kan ik online bestelde items ook komen omruilen of terugbrengen in de winkel? 

Ja dit kan, wel tijdens onze openingsuren uiteraard. Check puntje 1 voor onze openingsuren of check onze sociale media. Als wij niet open zijn, kan jij je retour achter laten in onze brievenbus op eigen risico.

LET OP!! Wij maken geen cash terugbetalingen in onze winkel, dus ook als je het komt terugbrengen, dien je het retourformulier in te vullen en mee af te geven.
Wij verwerken retours & maken terugbetalingen om de 14 dagen.

Je kan natuurlijk ook zelf in onze winkel kijken voor andere items en nieuwe items hiervoor inruilen.

LET OP!! Ook als je het zelf komt terugbrengen, hoef je je te houden aan de 14dagen retourtermijn die staat ingevuld op jouw retourformulier.

 

17. Kan ik solden artikelen ruilen?

> Heb je deze besteld via onze webshop? --> Dan is het antwoord : JA
De klant heeft ALTIJD 14 dagen recht op bedenktijd en zeker omdat je deze online niet hebt kunnen passen. Dit is bij ons zo & verplicht voor alle Belgische webshops!

> Heb je het in onze winkel aangekocht? --> Dan is het antwoord : NEE
In onze winkel heb je de kans om items aan te passen alvorens je deze aankoopt.
Volgens de Belgische wet zijn wij niet verplicht om solden artikelen of artikelen in afslag terug te nemen of om te ruilen dus doen wij dit NIET.

 

18. Kan ik artikelen omruilen of terugbrengen die ik in de winkel heb aangekocht?

Artikelen die je hebt aangekocht in onze winkel, heb je kunnen passen alvorens je deze hebt aangekocht. Uiteraard kan het zijn bv. een cadeau of mama die iets voor haar dochter koopt,...

> Je kan dus je artikelen die je in de winkel hebt aangekocht wel komen omruilen voor andere artikelen, dit na 14 dagen na aankoop met vertoon van je kassaticket en alle originele kaartjes er nog aanhangen & mits deze niet in afprijzing was en in originele en niet beschadigde staat.
> Of je kan kiezen voor een tegoedbon, deze blijft 1 jaar geldig.
> Geld terug betalen voor artikelen die je in onze winkel hebt aangekocht, doen wij NIET!

 

19. Ik heb een artikel online aangekocht en gekozen voor de optie 'pick up'

Je kan artikelen via onze webshop bestellen & betalen en kiezen voor de optie 'pick up' = afhalen in de winkel.

Dit kan binnen onze openingsuren, Check dus zeker eerst even onze vakantiedagen op onze Social media. Onze normale openingsuren staan in puntje 1.

De optie afhalen is GRATIS en hier worden dus geen verzendkosten bijgerekend.

!! Let op!! Ook hier geldt de regel '14 dagen bedenktijd door de klant'. Vanaf je, je bestelling hebt geplaatst met pick up, begint deze tijd te lopen! Zie dus dat je je bestelling zeker binnen de 14 dagen komt afhalen! Anders kunnen wij deze niet meer terugnemen of omruilen.

Bestellingen die na 2 maanden niet zijn opgehaald, zullen wij verwijderen. Je hebt geen recht meer op een omruiling of een terugbetaling, noch op de artikelen. Wij zijn geen opslagplaats!

Search our store